«تبلیغ و ترویج کتاب»؛ مسئله این است/ چرا کتاب‌ها درست معرفی نمی‌شوند؟
یکشنبه 27 فروردين 1396

زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم فروردین۹۶

«تبلیغ و ترویج کتاب»؛ مسئله این است/ چرا کتاب‌ها درست معرفی نمی‌شوند؟

ترویج و تبلیغ کتاب‌ها مسئله‌ای است که اگر جدی به آن نگاه شود به نظر می‌رسد که دچار نقص و ضعف است که مخاطبان با بسیاری از کتاب‌ها آشنایی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، «تبلیغ و ترویج کتاب»؛ این عبارتی است که نظرات موافق و  مخالف بسیاری حول آن وجود دارد و فعالان حوزه نشر اختلاف‌های بسیاری با هم بر سر این موضوع دارند، اما آن چیزی که با نگاهی به کتاب‌های پرفروش به چشم می‌آید این است که اگر تبلیغات و معرفی آثار منتشر شده از مسیر درست و صحیح خود صورت گیرد و مخاطبان با کتاب‌ها آشنا شوند از هر طریقی که میسر باشد کتاب را تهیه می‌کنند و شاید بتوان گفت که تبلیغ مناسب و فراگیر می‌تواند جور شبکه توزیع را نیز تا حدودی به دوش بکشد.
روزهای بندگی، روزهایی که فرصتی دیت می‌دهد تا بندگان با معبود بی‌نیاز در خانه او خلوت کنند. در این فرصت یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد خودشناسی است که زمینه رسیدن به خداشناسی است. مطالعه کتاب‌های مرتبط در این عرصه می‌تواند زمینه مناسبی برای رسیدن به اهداف عالی باشد.
کتاب «شکوه امر خدا» یکی از آن کتبی است که در این ایام بسیاری به آن رجوع می‌کنند و فرصت‌های موجود در اعتکاف در خانه خدا را با مطالعه سپری می‌کنند. این کتاب دربرگیرنده نکاتی برای بهره‌برداری بهتر از فرصت‌های معنوی اعتکاف است که در دو بخش منتشر شده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
این کتاب با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته میزان اقبال مخاطبان به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس بسیار بوده قابل توجه بوده؛ باز هم توانست در میان پرفروش‌ها به جایگاه سوم دست پیدا کند.



















ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول وقتی مهتاب گم شد - آب هرگز نمی‌میرد
پرفروش دوم گلستان یازدهم - سلام بر ابراهیم2
پرفروش سوم شکوه امر خدا - ریگ روان - ملت عشق

یکی از پرفروش‌هایی که طی هفته‌های اخیر به ویژه پس از انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بسیار مورد توجه قرار گرفته کتاب «آب هرگز نمی‌مرد» خاطرات میرزا محمد سلگی از فرماندهان و جانبازان جنگ تحمیلی اثر حمید حسام است. این کتاب را باید یک اثر برجسته و قابل تامل در حوزه دفاع مقدس دانست که مولف کوشیده اثری جامع را به خواننده در حوزه تاریخ شفاهی جنگ ارائه کند.
از آنجا که پرفروش‌های کتاب طی هفته‌های اخیر در تصاحب کتب دفاع مقدس بوده است، طبیعتا نویسنده‌های پرفروش نیز از میان همین کتب و ژانر موضوعی خواهند بود. در هفته سوم فروردین سال 96 شاهد پرفروش شدن نویسنده‌های کتب دفاع مقدس بودیم که این نشان می‌دهد اگر کتاب‌ها به خوبی معرفی شوند مورد اقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.



















ردیف عنوان
نویسنده اول حمید حسام
نویسنده دوم بهناز ضرابی‌زاده
نویسنده سوم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان - استیو تولز - جوجو مویز

یکی از کتاب‌هایی که طی هفته‌های اخیر مورد توجه مخاطبان بوده و در سال‌های اخیر نیز در میان پرفروش‌ها بوده است، کتاب «سلام بر ابراهیم» است. اما در هفته‌های اخیر جلد دوم این کتاب که در واقع خاطرات تکمیلی از شهید ابراهیم هادی است، توانسته توجه خوانندگان را به خود جلب کند و در میان پرفروش‌های کتاب قرار بگیرد. این کتاب را انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر می‌کند و تاکنون چندین هزار نسخه از جلد اول این کتاب فروش رفته است.



















ردیف عنوان
ناشر اول سوره مهر
ناشر دوم شهید ابراهیم هادی
ناشر سوم صریر - چشمه

برای مشاهده و دریافت فهرست کامل پرفروش‌های هفته سوم فروردین 96 اینجا  را ببینید.
 
نظر بدهید